Srí   Lanka   -   smaragdový   ostrov  slonov   a   čaju

SRI LANKA

Vložte svoj text

1. deň : Presun pravidelnou linkou Regiojet na letisko Viedeň. Odlet predpoludním s prestupom do Colomba.

2. deň : Prílet na letisko Colombo - Bandaranaike. Víta nás smaragdový ostrov. Krajina budhizmu, čaju a slonov - dokonalý tropický raj. Za necelú hodinku absolvujeme presun do hotela v Negombo . Nádherný hotel s veľkým bazénom a tropickou záhradou neďaleko od pláže. Oddych a relax.

3. deň : Smerujeme po cca 4-hodinách do Anuradhapury (UNESCO). Starobylé bývalé sídelné kráľovské mesto, ktorého vznik sa datuje do 4. stor. pred.n.l. Centrum théravádskeho budhizmu už po mnohé storočia. Po príchode do hotela a krátkom oddychu nás na úvod čaká veľké prekvapenie . Neďaleký posvätný pahorok Mihintale , jedno z najuctievanejších pútnických miest ostrova. Sochy Budhu , relax ,pokoj ... Dych vyrážajúce výhľady pri západe slnka. Malý rodinný hotel v meste Anuradhapura.

4. deň : Anuradhapura - city tour. Dnes uvidíme množstvo starobylých stúp a chrámov. Prezrieme si ruiny slávneho kláštora Mahavihara a 2200 rokov starý posvätný strom Srí Maha Bodhi...a mnoho , mnoho ďalších naozaj úchvatných pamiatok. Nocľah v rovnakom hoteli v Anuradhapure.

5. deň : Hneď po raňajkách presun do mesta Dambulla , známeho jaskynnými chrámovými komplexmi (UNESCO). Uvidíme tu viac ako stovku sôch Budhu v rôznych pózach. Unikátne nástenné maľby s budhistickými motívmi pokrývajú 2100 m2 plochy. Pred príchodom Budhizmu využívali pôvodní obyvatelia ostrova tieto jaskyne ako obydlia. Podvečer možnosť využiť bazén. Hotel v Dambulle.

6. deň : Ranný výstup na skalnú pevnosť Sigiryia stratenú v džungli. Zázrak vytesaný do skalného brala. Nálezisko "Levej skaly" tvoria pozostatky palácového komplexu z 5. storočia s nádhernými freskami, vodnými a terasovitými záhradami . Nezabudnuteľné výhľady a atmosfére nabitá tajomnou históriou. Potom sa zastavíme v neďalekej Habanare. Možnosť jazdy na slonoch. Poobede absolvujeme dobrodružné jeep safari spojené s pozorovaním slonov v blízkom Národnom parku Minneriya. Ďalšia noc v našom hoteli s bazénom v Dambulle.

7.deň : Presun do Kandy. Cestou sa zastavíme v Matale: návšteva ,, spice garden ,, - záhrady s možnosťou nákupu exotických korením a ajurvédskych byliniek, olejov a mastičiek. Dozvieme sa o ich pestovaní a využití ich liečebných účinkov. Podvečerný príchod a nocľah v Kandy. Opäť hotel s veľkým nádherným bazénom.

8.deň :Hneď ráno navštívime veľmi zaujímavý komplex - showroom + múzeum drahokamov. Prezentácia , výroba a predaj na jednom mieste. Celodenný výlet do Pinnawala , slonieho sirotinca. Svoj domov tu aktuálne má 93 nechcených slonov. Nezabudnuteľný a dojímavý pohľad na mláďatá pri ich kŕmení. Návrat do Kandy. Ďalší deň hneď po raňajkách navštívime Chrám Budhovho zubu (UNESCO). Kandy bolo posledné hlavné mesto sinhálskych kráľov a nezávislého budhistického kráľovstva. Návšteva ručnej manufaktúry a predajne na výroby suvenírov z batiky . Prehliadka Kráľovskej botanickej záhrady v Peradeniyi s viac ako 4000 druhmi rastlín poskytuje nezabudnuteľný zážitok. Založenie záhrady sa datuje okolo roku 1750. Prenocovanie v Kandy.

9. deň : Smerujeme na juhovýchod. Cestou navštívime 175 rokov starú čajovú továreň Mackwoods Labukelle vnadmorskej výške1500 (m n.m.) ,

ktorú poctil svojou návštevou aj princ Charles. Dozvieme sa tu podrobnosti a uvidíme technológiu spracovaní čaju a budeme mať možnosť ochutnať a nakúpiť si jeden z najkvalitnejších cejlónskych čajov . Cejlónsky čierny čaj je známy ako jeden z najlepších na svete už od roku 1867. Pokračujeme ďalej do vnútrozemia do mesta Ella, kde prenocujeme. Nádherná panenská horská krajina navôkol.

10.-11. deň : Pozrieme si slávny 9-oblúkový most Nine Arch bridgea okolie malého Adams peaku. Výstup na vrchol trvá približne hodinku - podmienkou je však suché počasie. Náročnou ale prekrásnou cestou smerujeme až k pobrežiu. Pokusime sa o zastávku a návštevu strateného drahokamu. Viac ako 1000 rokov starých SEDEM soch Budhu vytesaných v skalnom brale v Buduruwagale. Najvyššia zo sôch má 16 metrov a tak sa jedna o najvyššiu sochu stojacieho Budhu na ostrove. Ešte pár hodín cesty a už nás vítajú nádherné dlho očakávané tropické pláže, kde si užijeme pokoj a relax pri oceáne . Mirissa je jednou z ,,top,, destinácii a pláži ostrova. Typické pre Mirissu sú rybári loviaci ryby udicou sediac na koloch. Možnosť výletu loďou určenej na pozorovania veľrýb a delfínov. Dve noci v tomto raji. Osvedčený minihotel neďaleko pláže .

12. - 14. deň : Presun popri jazere Koggala a ďalší ciel: kúpanie a relax na pláži v Unawatune. Cestou sa zastavíme v záchrannej stanici morských korytnačiek. Dve noci v rodinnom guesthouse na skok od pláže v Unawatune. Navôkol je veľa plážových reštaurácií - ochutnávka kokteilov a morských plodov. Ďalší deň nás čaká poldňový výlet do starobylého mesta Galle (UNESCO). Portugalská pevnosť, nádherné uličky Starého mesta s typickými kaviarňami a umeleckými obchodíkmi. Posledné nákupy. Návrat do Unawatuny, rozlúčka s morom a posledné kúpanie. Posledný deň skoro ráno transfer na letisko po diaľnici a odlet s dostatočnou časovou rezervou z Colomba s prestupom do Europ. Prílet do Viedne v podvečerných hodinách.